SLIDER

Kukkapipo - Flower beanie

(English version below)
Suutarin lapsilla ei ole kenkiä mutta minun tapauksessani juurikin suutarilla eli käsitöitä tekevällä ole itselle sopivia asusteita. Kun tekee paljon muille, jää monesti itse ilman, vai miten teillä muilla? 


Kukan keskelle on ommeltu kullanvärinen nappi.
There's a golden button in the middle of the flower.

Minulla ei ollut mustan takin kanssa käyttämiini kaulahuiveihini tai mustiin lapasiin sopivia pipoja, joten päätinpä tekaista jämälangoista kukkapipon, siitä tuli mielestäni mukavan vintage-henkinen. Ohje löytyi Suuri Käsityö -lehden numerosta 2/2013. Lankoina käytin sekaisin Marks & Kattensin La Stradaa sekä Viking Garnin huopaantuvaa mustaa lankaa ja Novitan mustaa Isoveli-lankaa.

Ei tämäkään pipo minulla kyllä kauaa ollut, kun sukulaistäti siihen ihastui niin, että päätin antaa sen hänelle.

In English:


Have you noticed that if you frequently knit for other people you quite easily do not have any proper accessories for yourself? 

I realized I did not have a matching beanie to go with my black coat and scarfs and black mittens. I like to wear different colours so sometimes I just don't have the matching accessories which really irritates me. 

But now I have this black flower beanie with a golden button in the flower. It is warm and I like it and I think it is kind of a vintage style.  The pattern is from a Finnish magazine Suuri Käsityö 2/2013. Yarns are from Marks & Kattens (La Strada), Viking Garn and Novita (Isoveli), they were all left-overs and used sometimes together to make a thicker beanie.

I didn't have the beanie for long because an elderly relative liked it so much that I decided to give it to her. 

Ei kommentteja

Lähetä kommentti

© CRAFT CANDIDATE • Theme by Maira G.