SLIDER

Suomen Kädentaitomessut 2018 Tampereella


Tänä vuonna Suomen Kädentaidot -messuilla kävi ennätysmäärä vierailijoita: kokonaiset 50 996 kävijää. Minäkin olin muutaman vuoden tauon jälkeen mukana mutta nyt ensimmäistä kertaa blogistina. Tämä muuttunut status vaikutti omaan messukokemukseeni. Yritin kiireellä käydä läpi jokaisen hallin ja rekisteröidä asioita mieleeni, sillä valitettavasti minulla oli vain pari tuntia aikaa viikonlopun ohjelman mentyä äkisti uusiksi.




Osittain näiden syiden takia en edes ostanut yhtään mitään messuilta, mutta ostamatta jättämiseen vaikutti myös se, että minulla on jo entuudestaan ihan liikaa lankaa ja kankaita ja muitakin käsityötarvikkeita, -lehtiä ja -kirjoja, etten vain yksinkertaisesti tarvitse enempää. Lisäksi olin juuri viettänyt kuukauden Englannissa ja huomasin, että tuona aikana omat mieltymykseni olivat muuttuneet ilmeisen brittiläiseen suuntaan enkä oikein jaksanut innostua Suomessa vallassa olevista muoti-ilmiöistä ja -väreistä. Ilahduinkin, kun A-hallissa oli esillä maailman lankoja. Sieltä olisi löytynyt varmasti monta hyvää lankalaatuakin mutta kun niitä lankoja en nyt tarvinnut! (Vaikka yksi liike yrittikin vakuuttaa toisin...) Olisikin tosi kiva, jos messuille saataisiin enemmänkin vielä kansainvälisiä lanka- ja kangas- ym. käsityöyrittäjiä!




Alun perin minun piti tehdä postaus vielä perjantai-iltana vinkiksi niille, joilla oli yhtä vähän aikaa kuin minulla, että missä kannattaa käydä, mutta koska viikonlopun suunnitelmat menivät tosiaan aivan uusiksi niin nyt saatte sen sijaan vain hieman fiiliskuvia messuilta. Omat kokemukseni ovat, että jos vain mahdollista, niin kannattaa yrittää mennä messuille jo perjantaina mieluiten päivällä, niin välttyy suurimmalta väenpaljoudelta.




Minulla oli myös ilo ja kunnia päästä juttelemaan käsityökirjailija Sanna Vatasen kanssa. Olen paljon tehnyt Sannan ohjeiden mukaan käsitöitä (katso vaikka virkattu pyörötakki), ja kirjoista olen erityisesti tykännyt hänen jämälankakirjastaan. Nyt Sanna oli promoamassa uutta kirjaansa Bää! Neulo & virkkaa suomenlampaan villasta ja esitteli tehtyjä taidokkaita kirjomistöitä, tai "väritystöitä".



Kovasti ilahduin myös tamperelaisen Nextiilin mukanaolosta messuilla. Tutkiskelin vanhoja kaavoja, mutta en löytänyt niistä mitään omaa kokoani vastaavaa. Yhtä retrokangasta myös hipelöin pitkään mutta en sitäkään sitten ostanut.



Jos minulla olisi ollut enemmän aikaa ja vaikkapa joku kaveri mukana niin olisin kyllä käynyt messujen ohessa tässä sampanjabaarissa. Loistoidea tämä!


Kävitkö sinä messuilla? Teitkö jotakin hyviä hankintoja ja mitkä olivat päällimmäiset fiiliksesi messuista?


2 kommenttia

  1. Mulla jää tämmöset aina kokematta kun olen aina töissä ... Ehkä joskus sitten...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi itku, toivottavasti joskus pääset! Kiva, kun jätit kommentin! :)

      Poista

© CRAFT CANDIDATE • Theme by Maira G.