SLIDER

Kirja-arvostelu: Vilukissan sukka-aarre


Sarita Kotkavalkaman uusin sukkakirja Vilukissan sukka-aarre sisältää erilaisia sukkamalleja, joissa on käytetty erityisesti kirjoneuletta mutta myös pintaneuleita niihin yhdistäen.* Sarita Kotkavalkaman mallit eivät olleet minulle entuudestaan tuttuja ja yllätyinkin positiivisesti mukavista malleista, joita tässä kirjassa on.


Kirjasta pomppaa heti esiin muutama malli, jotka vaativat päästä puikoille, kuten tämä kissasukkamalli Mau, minkä lapseni jo tilasi.

Tykästyin myös näihin perinteisempiin polvisukkiin Kuura ja Hertta.



Lisäksi Kerrostus-sukat ovat mielenkiintoiset eikä pelkästään siksi, että kuvio tehdään kerrosrivinousuna! Jotain aivan uutta, jota minun pitää ehdottomasti kokeilla. Kirjassa on kerrottu, että kerrosrivinousu ei kiristä yhtä lailla eli joustaa enemmän kuin kirjoneule. Tästäkin tykkään, että tässä kirjassa on selkeästi selitetty tekniikoita ja myös avattu neulepintojen ominaisuuksia.



Harvinaista on, että uutuuskirjasta päätyy saman tien joku malli minulla puikoille, sillä yleensä minulla on pitkä to do -lista odottamassa mutta nyt Ruusun aika -malli on jo minulla valmiina ja odottelee blogiin pääsyä. 


Tämä kirja on varmasti jälleen yksi hyvä vaihtoehto pukinkonttiin villasukkia neuloville!

*Kirja on saatu arvostelukappaleena Minerva Kustannukselta.



Ei kommentteja

Lähetä kommentti

© CRAFT CANDIDATE • Theme by Maira G.