SLIDER

Jokerit-tyyny ja muita Jokerit-aiheisia lahjoja


Kaksi vuotta sitten lupasin veljelleni tehdä hänelle kaulahuivin Jokereiden logolla ja tekstillä "Vain yksi jengi stadista". Olen nyt parin vuoden ajan tehnyt lukuisia yritelmiä kirjovirkkauksella ja kirjoneulomisella ja lopulta sain aikaiseksi tehdä pyörönä kirjoneulekaulahuivin alun, jossa kummallakin puolella oli Jokereiden logo.

Sitten tajusin, että kaulaliina on aivan liian leveä ja paksu, jos sen näin tekee. Lopulta luovutin ja päätin tehdä tästä pienen sohvatyynyn tai "korvatyynyn", kuten äitini näitä nimittää. Ompelin alaosat yhteen ja täytin tyynyn vanuhuovalla ja ompelin yläosat myös yhteen.


En tiedä, onko tälle mitään käyttöä mutta onpahan nyt jotain yritetty. Päällesilmukoinnilla tietysti saisi kaikkein siisteintä jälkeä mutta minä en ole sitä vain oppinut eikä kärsivällisyyteni siihen riitä. Luultavasti intarsia pyörönä toimisi melko hyvin. Sitä täytyy sitten alkaa opetella.

Langat ovat kaikki Novitan 7 veljestä ja pyöröpuikon koko oli 3,5 tai 4. Nyt en tarkalleen sitä muista. Jokereiden logon olen löytänyt Facebookin Voihan villasukka! -ryhmästä. Tuossa ryhmässä olen nähnytkin todella hienoja logollisia villasukkia, mutta nyt eivät omat taidot ole riittäneet parempaan.

Aiemmin olen suurta Jokerit-faniveljeäni ilahduttanut villasukilla ja lapasilla sekä räsymatolla, johon käytin mustia ja valkoisia matonkuteita. Kirjainten malli löytyy Suuri Käsityö 9/2014 -lehdestä. Samoja kirjasinmalleja käytin näihin myös veljelleni täksi jouluksi tekemiini KooKoo-villasukkiin.









Ei kommentteja

Lähetä kommentti

© CRAFT CANDIDATE • Theme by Maira G.