Anelmaiset kukkasukat


Olin aika varma, että minä en näitä Anelma Kervisen suunnittelemia Anelmaisia tulisi koskaan neulomaan. Olin sitä mieltä, että olivat vähän turhan rönsyilevän romanttisia minun makuuni kaikkine kukkineen ja terälehtineen. Mutta niinhän siinä sitten kävi, että kanadalainen ystäväni oli netissä nähnyt tällaiset sukat ja niitä kovasti toivoi, joten lupasin tehdä hänelle omat sukat. Ja itse asiassa niitä neuloessa aloin ymmärtää, miksi ne olivat niin suosituiksi tulleet villasukkaryhmissä. Voipi olla, että joudun itsellenikin vielä parin tekemään... ;)


Parasta näissä sukissa on varmaan se, että näihin voi halutessaan käyttää jämälankoja ja tehdä mitä erilaisempia väriyhdistelmiä. Näiden sukkien värisävyt määräytyivät ystäväni toiveiden mukaisesti. Näihin ei myöskään tullut kukkaraitaa eikä silkkinauhaa, koska alkuperäisessä kuvassakaan, jonka mukaan lähdin näitä tekemään, ei sellaisia ollut. Tokihan virkatut kukat ja lehdetkin voi jättää pois halutessaan niin saa vähän vähemmän rönsyilevät sukat. 


Langat ovat pääasiassa 7 veljestä ja Impivaaraa. Varren keltainen lanka on Kotikulta-lankaa, sillä varressa ei haittaa täysvillainen lanka. Jalkapöydässä sen sijaan olen käyttänyt 7 veljestä sen sisältämän keinokuidun eli kestävyyden takia.



4 comments